zaterdag 3 januari 2015

De beste wensen voor 2015

De beste wensen voor 2015!
Ik ga vrolijk verder met mijn goede voornemen om dingen af te maken, zo  heb ik nu gekozen voor een achtergrond die me bij de les zal houden, namelijk het afmaken van de bloggersquilt, naast natuurlijk de rand quilten van de sterrenquilt, en dan liggen er ook nog Blomkes en Flinterkes te wachten, en hartjes, allemaal quiltwerk en de heerlijke Framed Flowers waar ik een uitbundige bui voor moet hebben om de meest spetterende combinaties in vilt en kraaltjes op jeans te maken.
De afgelopen dagen heb ik niet kunnen quilten, we hadden gezellige bezoekers over de vloer, de kamer was vol lange benen en kortere benen, alle zitplaatsen waren gevuld en voor mijn quiltstandaard was geen plaats.
Het Onderwegwerkje kwam deze dagen prima uit, een doosje op maat geknipte, afgetekende lapjes, een klosje, naald en schaar en ik kon me vermaken tussen de kopjes koffie, thee en drankjes, gebak, oliebollen en hapjes door.
Ik had natuurlijk al een stapeltje, maar ik kan nu 15 blokken maken en ik ben aan bijknippen van patroondeeltjes toe, want het moet natuurlijk wel zo zijn dat ik het Onderwegwerkjesdoosjes altijd reisklaar heb staan.
 Zo varen de bootjes voorbij, en als ze aan elkaar zitten ziet het er zo uit:
Vol goede moed ga ik voor het vierde of vijfde jaar verder op ingeslagen weg: zo veel mogelijk afmaken (dat nooit schijnt te lukken) en zo weinig  mogelijk nieuw projecten opstarten (dat nog onmogelijker lijkt).
Kortom handwerktechnisch gaat het een verrukkelijk jaar worden!

17 opmerkingen:

  1. Misschien toch weer een bloggersquiltupdate dag??? Lol kan ik wel gebruiken. En wat zijn je bootjes leuk, een heerlijk blokje wordt het dan, een geweldig quiltjaar dat wordt het zeker!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een goed voornemen. Ben benieuwd wat je pad nog kruist. ;-)
    Een fijn handwerkjaar toegewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik voorzie grote problemen voor je goede voornemens, maar dat mag de pret niet drukken! Er wachten (teveel) mooie dingen. Ook voor jou een mooi nieuw creatief jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk project is dat Pauline. Ik moest even goed kijken na de bootjes om mijn ogen anders te zetten, als ik het zo mag uitdrukken. Ik ben benieuwd wat er allemaal af komt bij jou dit jaar.
    groetjes van Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. een heel goed 2015 gewenst met heel veel handwerkplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jij ook een heel goed 2015 toegewenst en ik hoop dat je veel af-maak-inspiratie zult hebben. Je onderwegwerkje is geweldig. Ik moest even goed naar beide foto's kijken om "het" te zien. Ingenieus patroon, perfect voor onderweg.
    Je nieuwe achtergrond is mooi! Mooie frisse kleuren en een mooi patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De beste wensen voor dit nieuwe jaar! En jij hebt, zoals denk ik de meeste onder ons quiltsters, dezelfde goede voornemens. Van ufo's Affo's maken. Ga ik ook proberen. Als mijn quiltvriendinnen dit lezen zullen ze wel gaan lachen, want ik kan het nooit laten om aan iets nieuws te beginnen! Zo vind ik dat patroontje van jouw bootjes ook erg leuk.............!!!! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een beetje aan de late kant misschien, maar toch ook van hier, de beste wensen, en veel handwerkplezier.
    Zo lang je plezier aan hebt, behaal je zeker het doel.
    Groetnis annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb geloof ik dezelfde voornemens en het wil-ik-maken-lijstje groeit maar door.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor jou en je naasten ook mijn allerbeste wensen, vooral goede gezondheid en veel creativiteit voor 2015.
    Het ziet er veelbelovend uit al jouw werken af te maken, succes
    (Hebben veel quiltsters niet hetzelfde voornemen?? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk, Pauline, laat ons maar genieten van je quiltwerk! Ik wens jou en je dierbaren een heel goed 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een heel goed 2015 Pauline! Leuk dat onderweg werkje, had ik niet eerder gezien. En de bloggersquilt, ben reuze benieuwd. gr. Carin

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geen verkeerd voornemen. Doe ik ook elk jaar maar ondertussen ben ik alweer begonnen aan een nieuw project.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Voor jou ook de beste wensen Pauline! Ik ga dit jaar ook maar eens even wat afmaken..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Net als Marjan eerst projecten afmaken, geeft rust :)
    Een creatief 2015 Pauline en tot gauw !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Voor jou een creatief 2015 en dat al je werkstukken af mogen komen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ziet er vrolijk uit, je bootjes... ik ga je voorbeeld volgen en wat proberen af te maken.... succes...

    BeantwoordenVerwijderen