maandag 15 juli 2013

Sweet Hearts 2013

Hartjes 190 - 196
En met 196 hartjes ben ik op 14 rijen en kan ik af gaan tellen, maar..... als ik de lap meet kom ik op circa 1.70x1.70m, dat vind ik op zich wel breed genoeg, maar niet lang genoeg... heb ik weer! Er zouden eigenlijk nog 4 banen van 27 hartjes bij moeten om de lengte te krijgen die ik leuk vind, je snapt dat ik in het broed stadium verkeer: hoe nu verder....
Deelnemers aan dit project zullen hun wenkbrauwen optrekken want zij, als ze goed gelezen hebben in het begin, komen uit op een bredere afmeting, ik heb alleen niet goed gelezen en heb mijn lapjes voetjebreed aan elkaar gezet, dit moest op een halve cm, ik mis dus per lapje 4mm, dat tikt lekker aan in de breedte enne... nee uithalen is geen optie meer, ik ga stug door en bedenk onderhand vrolijk verder hoe ik hier uit zal komen, 4 extra banen als vakantie project of me houden aan het aantal van 365 hartjes.
De beslissing is genomen, hij was niet zo moeilijk, de quilt moet langer, dus heb ik een vakantieproject erbij, heel veel hartjes maken, terug naar de bakken rode, paarse en roze stof en vierkantjes snijden om mijn 4x27= 108 extra zoete hartjes te maken.
Ik wens je een gezellige week toe.

7 opmerkingen:

  1. wow, je maakt er een flinke klus van - maar wat wordt het mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het wordt prachtig! Dapper om er nog vier rijen bij te maken, maar je hebt groot gelijk. Het is te veel werk om te eindigen met een quilt waar je niet blij mee bent.
    Heb je nu wel genoeg stof voor de driehoekjes van de rand? Als de nood aan de vrouw komt: ik heb nog een stukje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel extra werk maar wel de juiste beslissing genomen. Je zou er spijt van krijgen als je niet de extra rijen zou maken.
    Groetjes, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goeie beslissing, dan heb je er straks ook wat aan als hij op de juiste grootte is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dapper besluit (wel eens een brede border overwogen?), blijft een mooi fleurig geheel en die paar hartjes meer draai jij je hand niet voor om!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoihoi. Ik heb t al eerder aangeboden... als je nog wat rood of rose voor de variatie nodig hebt, ik heb nog wel wat liggen! Ruilen tegen blauw?

    Succes met de hartjes,
    Liefs Plien

    BeantwoordenVerwijderen