donderdag 21 maart 2013

Bloggersquilt donderdag

Het elfde blok is van Gerda, zij maakt regelmatig deel uit van onze Màrkante Quiltfroulju bee, Gerda kan heerlijk beeldend vertellen en het verhaal rond haar keuze blok had ik al eens gehoord, dat maakt het niet minder leuk:
"Tja, mijn lievelingsblok is niet zo opzienbarend maar mag er misschien toch wel tussen.
Vanaf het allereerste begin hou ik van de gewone log cabin.
Mijn eerste grote quilt maakte ik voor mijn dochter en was, je raadt het al, een log cabin, helemaal van roosjes op een off white achtergrond en roosjes op een oud blauwe achtergrond.
Maaike is laatst verhuisd en is hem toen een tijdje kwijt geweest. Haar vriend zag de tragedie daarvan niet zo. Toen hij dat echter uitte, keek maaike hem verbijsterd aan en antwoordde
" ben jij helemaal gek?! Als mama ooit dood gaat heb ik hem nodig om mezelf in te wikkelen en een jaar lang aan een stuk te huilen. En tot die tijd wil ik dat hij gewoon aan het voeteneind van mijn bed ligt. Dus zeg niet zulke domme dingen en help me zoeken. Nu!"
Haar vriend vertelde mij dit verhaal nadat zij hem gevonden hadden.
Ik ben nu bezig met een knots van een log cabin voor mijn zoon en schoondochter en mijn andere zoon en schoondochter hebben inmiddels laten weten de volgende in de rij te willen zijn.
Ook mijn kleindochtertjes hebben alle drie tenminste 1 quiltje met log cabin blokken er in.
Wim nam vorig jaar een klein bouwpakketje van een heuse log cabin mee uit Canada en zette het samen met Anna voor mij in elkaar.
Dus als je vraagt om een blok met een bijzondere betekenis voor mij dan is het de log cabin."
Dit is mijn uitvoering van het blok, de printer printte het op de ware grootte en kwam uit op een blok van 9x9cm, dat is geen probleem bij dit patroon, dan teken je gewoon nog wat strookjes aan tot de juiste maat bereikt is. De volgende dag plaatste Jacqueline het juiste formaat blok, ik heb het uitgeprint, maar ik heb gekozen voor een smallere stroken versie.

Enige tijd geleden ontving ik een berichtje dat ik een give away gewonnen had bij Atelier Ullizee , gisteren ontving ik het schattige naaldentuitje, ik ben er erg blij mee, de foto van de binnenkant heb ik bij Natascha geleend, je kon zelf aangeven welk naaldenmapje je voorkeur had, ik viel als een blok voor de Zeeuwse lapkes uitvoering, is het geen schatje? Ik ben er erg blij mee!

Jammer genoeg is het nog geen voorjaarsweer, maar er is nog genoeg binnenshuis te doen, wil je er toch even uit dan kun je 23 maart langs bij de Voorjaarsmarkt georganiseerd door Wietze Creatief  , op zijn blog staan de tijden en het adres waar je van harte welkom bent.

Ik heb me helaas af moeten melden voor onze Màrkante Quiltfroulju's bee, ik ben als een van de laatsten in dit landje aan de beurt voor een stevige verkoudheid, om de rest niet nogmaals te besmetten blijf ik thuis, het moet maar eens afgelopen zijn met de grieperigheid en verkoudheden!

En nu snel kijken van wie blok 12 is en waar de keuze op is gevallen, ik zoef  naar Jacqueline, ik wens je een prettige donderdag!

7 opmerkingen:

  1. Leuk dat je zo elke donderdag een blok laat zien en het verhaal erbij vertelt. Dit is ook weer een mooie! Beterschap met je verkoudheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi blokje geworden...ik heb de mijne nog niet af...
    maar ik ben klaar voor de bee...ga alleen deze keer. de buuf krijgt een nieuwe vloer in de kamer en moet alle spullen er uithalen, na het weekend gaan ze daar los...
    beterschap...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind de log cabin erg mooi geworden. Ben zelf nog in de inhaalrace ;)
    Beterschap gewenst hoor, hoop voor je dat het niet de griep wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beterschap, je bent hopelijk een van de laatste met groep. Je log cabin blok is erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige log cabin heb je gemaakt en wat een bijzonder verhaal achter dit blok. Bedankt dat je ons zo trouw laat meegenieten! Beterschap en, mocht je gaan, fijne zaterdag bij Wietze's markt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtblok. Heel mooi zo in de blauwe uitvoering.
    Beterschap hoor.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi blok. Het zijn heel wat strookjes voor deze grootte! Je naaldenmapje is ook schattig. Ik wens je beterschap, hopelijk blijft het bij een verkoudheid en weet je de griep buiten de deur te houden.

    BeantwoordenVerwijderen