maandag 28 januari 2013

Hartjes

De hartjes van afgelopen week,
zeven keer genieten van dit dagelijkse werkje. Ik zie op andere blogs ook schattige hartjes verschijnen, in lieve kleuren, en zo kom ik weer op blogs die ik nog niet kende, kijk maar eens hier en hier en hier en hier.
Ondertussen heb ik bij het opruimen van projecten die af zijn of het daglicht niet zullen zien nog 40 rode, roze of paarse stofjes gevonden, daarvan zijn de hartjes inmiddels geknipt en uitgelegden na nog wat rommelen en knippen heb ik nu 365 hartjes klaar liggen, om vooral vast te zitten aan dit project.
Ik dacht dat ik een leuke stof had om de driehoeken van te maken, maar dat viel tegen, het was een groene met rode bloemetjes, het gaf niet het effect dat ik voor ogen had, ik moet dus verder op zoek naar een stof voor de driehoeken en rand en biezen.

En dan even iets heel anders, een uitje hier in de omgeving! Ik las in een buurtkrantje een tentoonstelling aangekondigd in Veenwouden of zoals het tegenwoordig heet Feanwâlden, lees je even mee:
De internationale quiltgroep Quilt Art houdt van 26 januari tot en met 3 maart de tentoonstelling 'A Slice of Quilt Art' in De Schierstins in Feanwâlden. De twintig deelnemers zijn afkomstig uit diverse Europese landen; een lid woont in de Verenigde Staten. Een van de Nederlandse leden geeft rondleidingen op de vrijdagmiddagen 1, 8, 22 februari en 1 maart. De tentoonstelling is dinsdags tot en met zondags van 13.30 tot 17.00 uur geopend. Zie ook www.schierstins.nl en www.quiltart.eu

Kijk dat is nu leuk, ik heb de site van de Quilt Art groep bekeken en gelekkerd bij hun vorige tentoonstellingen en dat belooft veel moois voor de bezoekers. Ik ga!


12 opmerkingen:

  1. Leuke hartjes weer, en veel plezier bij je uitstapje, het klinkt wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk werkje om elke dag even mee bezig te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 365 hartjes voor elke dag eentje dit gaat wel een grote quilt worden

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al 365 hartjes klaarliggen, dat is wel een goede stok achter de deur om het ook echt vol te houden hè?! Ik zal ze ook weer eens op gaan pakken, ben net een week ziek geweest en heb helemaal niets gedaan.

    Groetjes, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gevonden :) ik had al eens gezocht hihi.
    Het is wel handig om 365 hartjes al klaar te hebben liggen, zoveel liggen er bij mij nog niet klaar :(

    In Drachten is binnenkort ook een textiel tentoonstelling. Mirjam Pet melde er iets van om facebook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke lieve hartjes. Dat groeit al lekker aan.
    Die tentoonstelling in Veenwouden (bedankt voor de vertaling) lijkt me erg leuk. Eens zien of dat lukt. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuke hartjes weer. Je bent er helemaal klaar voor geloof ik. Op naar de 365!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooie hartjes Pauline, wat goed dat je de boel zo hebt voorbereid, dat je zo verder kunt.
    wat Feanwâlden betreft, ik weet niet beter dat het zo heet ;), maar dat kan ik ook niet helpen als Fries zijnde.
    (sorry, dat ik het niet kan laten daar even op te reageren,LOL) Maar wel super dat je het even noemt...Nu kunnen we niet zeggen dat we het niet wisten.
    HARTelijke groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Via het blog van Suuske kom ik bij jou. Leuke hartjes heb je gemaakt! En zo gezellig om de blogs te bezoeken die ook met hartjes bezig zijn. Ga zo eens verder met je blog te lezen. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat ziet het er allemaal leuk en gezellig uit.
    Groetjes,
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. jou hartjes zien er ook goed uit, vind je combinatie rood/ met paars erg mooi, en je achtergrond is net als die van mij.

    BeantwoordenVerwijderen