zondag 29 juli 2012

To do list en Blomkes en Bowls update

Deze week met het mooie weer heb ik twee beloftes van mijn to do lijstje (ik heb er  eentje gemaakt, want ik vergeet zo snel wat ik toegezegd heb of van plan ben) af kunnen strepen. Enige tijd terug had ik op Ingrids freubels blog gereageerd op een oproepje om iets te maken voor haar muizenhuis in wording, ze gebruikt de patronen van Atelier Tintangel dat de afgelopen jaren een hele wereld ontwerpen rond de muizen Morris en Miny. Ik heb een klein quiltje voor haar gemaakt, het is 11x 16cm en omdat wat ze tot nu toe gemaakt heeft een romantische inslag had heb ik gekozen voor zoete kleurtjes en bloemetjes.
Ingrid heeft inmiddels haar quiltje ontvangen en is er blij mee, ik kreeg een heel blij mailtje van haar, na haar blogvakantie zal ze het op haar eigen blog tonen, ik kan alvast een foto plaatsen en doorgaan met de volgende toezegging.

De volgende toezegging is een paar Verdanda blokken voor de quiltgroep uit Joure waar een vriendin die ik heb leren kennen via het forum Praatjes en Draadjes! deel uitmaakt.
Vorig jaar maakten we vogeltjes die een mooie quilt opleverden, dit jaar was het verzoek om het bootjes patroon in rood/wit/blauw te gebruiken, dit is mijn bijdrage.

Ik heb er nog even een strijkbout over gehaald, de kreukels zijn er nu allemaal uit, ik had beter even kunnen wachten met de foto, maar ja, ik wilde natuurlijk weer snel, snel....



 

Blok 4 van de Blomkes en Flinterkes is ook af, blok 5 sla ik even over tot ik alle andere blokken heb en dan zie ik wel hoe ik dat ga invullen.







Bowls with borders heeft ook een update-je, hij is geregen en de binnen quiltrand heb ik zelf getekend, enigszins wiebelig, maar dat schijnt een speels effect te geven, ik ga dapper door, hij moet af voor de 18e augustus en dat gaat zo wel lukken, denk ik, als ik tenminste niet al te relaxt te werk ga.



Nu ga ik terug  naar mijn stapel strijkwerk, want dat gaat gewoon door, gek he? dat gaat nooit op vakantie.
Groetjes, Pauline


14 opmerkingen:

  1. Wauw wat heb je hard gewerkt! Super allemaal, een schattig quiltje, mooie bootjes en flintertjes blok. Je bowls wordt ook enig! Groetjes en tot gauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi blok heb je ervan gemaakt!
    Strijk ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi allemaal Pauline, jij zit ook maar heel stiekempjes aan vanalles te werken. Wat een snoepie van een mini-quiltje, mooie strakke bootjes en je b&f-blok is ook weer een beauty! Leuk dat je ook met je schaaltjes weer verder bent, toch wel erg leuk zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tjonge Pauline, je laat er geen gras over groeien. Voor jou is de zomer dus ook quilttijd. Mooi blokje heb je gemaakt voor je blomkes quilt. Succes met je volgende blok

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je ijverig geweest Paulien! En wat maak je een hoop mensen blij met je mooie bootjes en mini quilt! En die strijk, tja, helaas moet die af en toe ook gebeuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuke werkjes allemaal.
    Het helpt echt zeker zo'n lijstje.
    Ja de strijk en andere klusjes die houden nooit geen vakantie .))
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, Pauline.
    Heb je de turbo aan gezet.
    Wat een werk heb je verricht.
    Echt super mooi allemaal.
    Ben erg nieuwsgierig hoe het eindresultaat van je kommetjes eruit gaat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat schattig dat kleine quiltje:) mooie bootjes ja het ziet er allemaal weer mooi uit..bezige bij;))

    en heb je de strijk al weggewerkt denk het wel he :) mag je weer verder gaan met alles hoor;))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schatje is dat geworden, dat miniquiltje !
    Succes met de andere projecten !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtblok weer voor de Blomkes Pauline! En de rest is ook al zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De kleuren van jouw blomkes zijn heel mooi. Grappig dat deze quilt zoveel verschillen oplevert. Leuke blog heb je.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een erg leuk muizen quiltje. Je bent al weer druk in de weer zie ik.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha Pauline prachtig werk weer van jou gezien :-) enne ik ben heel blij met mijn kleine quiltje!! Morgen te zien op mijn blog!!
    Lieve groet ingrid

    BeantwoordenVerwijderen