dinsdag 5 juni 2012

Jaarlijks weekend

Dit weekend hadden we ons jaarlijks weekend uit met quiltvrienden (m/v) uit heel het land. Het was zoals gewoonlijk bere-gezellig, we hadden een schitterend huis tot onze beschikking, kijk maar even mee:
 
http://www.micazu.nl/vakantiehuis/q18-5944/
Genoeg ruimte voor ons alle 9, heerlijke bedden, genoeg zitplaatsen, voldoende licht wat altijd heel prettig is als je lekker steekjes wilt zetten.

Het weekend begint altijd met een uitbundig weerzien en geknuffel, want hoewel we vrijwel dagelijks cybercontact hebben, kan er niets op tegen het echte samenzijn. Deze keer zijn we na de begroeting en de eerste kop koffie bij Bakker Bart in Apeldoorn, waar ze ons eerst wat vreemd aankeken, maar toen we afrekenden vroegen of ze niet mee mochten omdat het zo gezellig leek, afgereisd naar Atelier Bep, daar mochten we plaats nemen in haar woonkeuken, kregen koffie en thee in haar mooie Bridgewater bloemen bekers met een zalig stuk eigengemaakte aardbeientaart. Ik was zo onder de indruk van de rust en ruimte buiten het woonhuis en de gezelligheid in de woonkeuken, dat ik vergat mijn fototoestel te pakken.
Laat me je vertellen dat Bep, naast een bijzonder hartelijke vrouw ook nog een begenadigd taartenbakster en hartelijke gastvrouw is. Als je er nog nooit geweest bent, is het een aanrader om te gaan, neem gerust je niet handwerkende man en vrienden mee, de tuin is prachtig. De vijver gevuld met diverse soorten kikkers, er is zoveel te zien en te genieten van de landelijke omgeving dat niemand zich daar zal vervelen. Wel even bellen als je buiten openingsuren wilt gaan.
Bij Bep viel ik voor wat lieve kleurtjes:


Daarna reisden we af naar ons gehuurde huis, op het terrein was het even zoeken naar de Paddenstoellaan, en vervolgens naar nummer Q18, want de nummering was alles behalve logisch, voor we het wisten stonden we midden in het bos. Maar toen we het gevonden hadden waren we blij verrast door het huis, wat een joekel! Beneden 3 grote slaapkamer, een badkamer met een infrarood sauna en een apart toilet, kastruimte waar je in je eigen huis alleen maar van kan dromen, op de begane grond een toilet, een ruime huiskamer met gas openhaard en goed zittende banken een enorme eettafel goed voor 10 personen, een ruime keuken met alles er op en er aan, in de bijkeuken stonden een wasmachine en een droger, boven waren twee kleine kamers en nog een badkamertje.
Buiten op het terras staat een enorme loungeset, zalige kussens zijn ook beschikbaar, plek genoeg voor allemaal rond de buiten haardplaats. Daar konden we vrijdagmiddag meteen gebruik van maken, we hebben heerlijk koffie/thee met alweer zelfgebakken taart gesmuld, kijk eens, ziet dat er niet lekker uit?
De taart was ook zalig! Bedankt voor deze traktatie, Ronny!

Voor de kinderen die we niet meer in die leeftijd hebben is er een enorme trampoline (ook leuk voor volwassenen) en een speeltuinwaardig speelhuis met schommels en klimnet, -wand en -touw. De tuin is mooi, bloeiende rododendrons doen het altijd goed. Rust en groen aan alle kanten, wat een weelde!

We hebben de avond gevuld met bijkletsen, het traditionele cadeautjes spel (à la Sinterklaas met de dobbelsteen, van links naar rechts, inpikken, ruilen....), kijk eens hoe ik verwend ben:
Deze mooie carrousel (zoals mijn DH dit pracht artikel bewonderend noemt) is gemaakt door een van onze quilters en het schaartje met een schattig, zeer toepasselijk huisjesfobje gemaakt door haar. Ik ben zeer verwend en heel blij met deze functionele accessoires op mijn quilttafel.
Dit jaar had ik grote plannen, maar die vielen door persoonlijke omstandigheden in het water, toen heb ik Gingini gevraagd of ik haar buideltje dat ze vorig jaar voor mij als Valentijnswap had gemaakt mocht kopiëren, dat vond ze goed. Ik krijg altijd zulke enthousiaste reacties op mijn mooie buideltje, dat ik dacht dat het zeker in de smaak zou vallen.
Dit is het origineel, speciaal voor mij gemaakt door Gingini:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het schaamteloos gekopieerd heb, nu de druk er af is bedenk ik allemaal andere leuke applicaties, maar goed, dat heb je vaak, dat je niet zo origineel bent als het er op aan komt.




Binnenin zitten allemaal handige vakjes voor je spulletjes, zodat het geen grabbelbuideltje wordt, het is daar binnen in heel georganiseerd. De buideltjes zijn in goede aarde gevallen, de ontvangsters waren er blij mee. Ik kan je verzekeren dat de andere cadeautjes ook zeer de moeite waard waren.

Zaterdag zijn we naar het Hobbyhoekje in Huissen gegaan, wat een dot van een winkel, beneden wol, fournituren, borduurdingetjes en decoratie voor in huis (kussens, geurkaarsjes, lantaarns, dienbladen enz.), en op de tussenverdieping en boven quiltstoffen, quiltboeken en quilthandigheden. Dit is de eerste winkel die ik gezien heb met een superservice voor mensen die moeite hebben met traplopen, ze hebben een stoeltjeslift! Iedereen kan dus naar boven!
Toen we binnenkwamen rollen, druk kwekkend en lekkerend, kregen we meteen koffie en thee aangeboden, we mochten overal rondkijken, ze lieten ons heerlijk rondscharrelen, wie geholpen wilde worden werd geholpen, de restantjes bak op de kop op de vloer? geen probleem - ga je gang, pluk eruit wat je wilt hebben. Fat quarters 4 euro, dus geen geknoei met tabellen in kleurcodes.
Een winkel om in je agenda te zetten als je richting Huissen gaat deze vakantie en ook Huissen ziet er bijzonder aantrekkelijk uit om lekker rond te wandelen, daar hebben wij geen tijd voor gemaakt.Ik kocht er: 


Daarna is de ene helft van het gezelschap naar het huisje teruggegaan en de andere helft had nog een adres van een wolhal voor de nodige wol- en brei- en haak-behoeften. Daarna zijn we alleen nog voor wandelingetjes naar buiten gegaan, hoewel we hebben de  hele zaterdagmiddag zalig in de zon gezeten, diepe gesprekken gevoerd terwijl de nodige steekjes gezet werden.
Zondag regende het, maar dat was niet erg, want inpandig was er ruimte genoeg voor iedereen en zo zat iedereen zich te vermaken met een eigen handwerkje, de maten van die handwerkjes scheelden nogal, zo werden er een paar sneakersokjes van een boordje voorzien, maar ook een quilt van hoeken zodat deze hierna 3x3meter zou bereiken! Er werd geworsteld met quiltblokken die niet plat wilden blijven en hoekjes die verdacht veel op elkaar leken, maar net van maat verschilden, kortom het nodige gepuzzel voor- en achteruit gehandwerk werd bedreven.

Zondagavond vertrokken diegenen die maandagochtend weer aan moesten treden, luid mopperend dat ze wilden blijven en volgend jaar zeker ook op maandag vrij zouden regelen. De overblijvers hebben het huisje maandagochtend netjes achtergelaten, om eenmaal weer thuis alle enthousiaste bedankjes aan elkaar voor het fijne weekend te lezen, na te genieten en te proberen de thuisblijvers te vertellen (wat echt niet lukt, je moet er gewoon bij zijn) hoe leuk het was geweest.

Wat ik gedaan heb dit weekend? Ik heb een begin gemaakt aan de Blomkes en Flinterkes, ik heb het blok iets anders ingedeeld en ik moet nog borduren:
Als je het eind van dit bericht lezend gehaald heb dan heb je een hele prestatie achter de rug, bedankt voor je moeite.
Een hartelijke groet,
Pauline

20 opmerkingen:

  1. Goh Paulien, wat een heerlijk weekend heb je gehad! Zowel de innerlijke mens is verwend met al die taart, voor de ogen was het zeker ook feest, al die heerlijke quiltstofjes en prachtige winkels! Je hebt vast nu alweer zin in het volgend jaar!?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt inderdaad als een geweldig weekend . Mooie aankopen ook, het lijkt mij heerlijk bij Bep. Ben er nog nooit geweest maar ik geniet altijd op en van haar blog.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou dat klinkt als een erruuuuug leuk weekend!'
    En als je nog eens zo'n leuk buideltje wilt maken, ik hou me aanbevolen:-))
    Leuke kleurtjes gebruik je voor je blok, mooi hoor!!
    Ennuuuh, je vloppie is op de mat gevallen, en nu nog mijn nieuwsgierigheid bedwingen;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was heerlijk geweldig en schitterend en niet in woorden uit te drukken ( je komt trouwens aardig in de buurt) het was weer xl-genieten vooral van het heerlijke gezeldschap! Wat een rijkdom om zo met elkaar te kunnen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ontzettend leuk verslag van een nog ontzettender leuk weekend!
    Zucht...

    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou dat kostte echt geen moeite hoor om dit gezellige verslag van een geweldig weekend te lezen! Wat een leuke traditie. Leuk om zo even mee te genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig weekend hebben jullie gehad,en wat een leuke kadootjes voor elkaar..mooi huis trouwens. Leuk om je verslag te lezen alleen jammer dat het zo "kort " was :-):-):-)grapje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tjonge,wat een mooi weekend heb jij gehad !
    En je buideltje is een succes! Zouden wij het patroon op de bee kunnen krijgen?
    Geniet nog maar lekker na van je weekend !
    tot de volgende bee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gina heeft mij als vriendin toestemming gegeven om het buideltje na te maken, omdat ik op dat moment niet in staat was om wat ik uitgezocht had te maken, ik denk niet dat het netjes is om het nu uit te gaan delen, het is nog steeds haar patroon. Zij maakt dit soort buideltjes, tassen en ander moois op bestelling, dus het wordt creatief zelf gaan vogelen of een bestelling plaatsen bij Gina.
      Tot de volgende bee, wat duurt het land deze keer!

      Verwijderen
  9. LOL Ik heb het lezend gehaald hoor. Je kunt bijzonder beeldend vertellen en het kan niet anders dan een fantastisch weekend geweest zijn. Je hebt prachtige kadootjes gekregen en ook jouw versie van de Gingini-tasjes zijn bijzonder geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk om zo nog eens alles op een rijtje te lezen, het klinkt echt als een heerlijk weekend! Maf dat je zo dicht in de buurt geweest bent, en wat wordt je blomkes blok mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een heerlijk verhaal over al jullie belevenissen.
    dat is een fijn weekend geweest waar je weer tijden op kan teren, lijkt me.
    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zoals je het verteld is het inderdaad een heerlijk weekend geweest voor jullie !
    Lekkere en mooie dingen laat je ook zien :o)
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig verslag van een fantastisch weekend. En nogmaals bedankt voor die mooie blauw geruite buidel.
    Groeten Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig, wat een heerlijk verhaal van een machtig weekend. Ik kijk met een beetje heimwee terug naar het weekend dat ik de voorgaande jaren in een iets ander samengesteld gezelschap meemaakte. Dankjewel voor dit beeldende verslag!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hellemaal geen moeite, wel heerlijk om te lezen en vooral te kijken naar de mooie dingen die je hebt gekregen en gekocht
    ziet er wel leuk uit zo een bijeenkomst

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het ziet er allemaal gezellig uit daar :-)groetjes ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk zo'n weekend met vriendinnen... Ziet er goed uit....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wat een mooi "blomkes" blok! Hele mooie kleuren en een prachtige indeling.

    BeantwoordenVerwijderen